139411240922177287111214

سود و صرفه ۳۷ میلیارد دلاری سی ان جی برای ایران

به گزارش مجله صنعت CNG به نقل از ایران اکونومیست؛ سیدمسعود هاشمیان با بیان مطلب بالا، افزود: این بزرگترین دستاوردی بوده است که ایران از ابتدای راه اندازی صنعت سی ان جی، در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه هفتمین همایش انگوا (کشورهای دارای خودروهای سی ان جی سوز آسیا و اقیانوسیه) نهم تا یازدهم آبان در ایران برگزار می شود، ادامه داد: در همایش‌های قبلی، کشورها سعی کرده اند که مزیت‌های خود در صنعت سی ان جی را به نمایش بگذارند.

به گفته وی ایران دومین کشور بعد از چین از لحاظ تعداد خودروی سی ان جی سوز و دومین کشور بعد از آلمان است که موتور پایه گازسوز دارد.

هاشمیان با بیان اینکه دولت از ۱۲ سال پیش در برنامه چهارم و پنجم توسعه، جایگزینی سوخت سی ان جی را در دستور کار وزارت نفت و سازمان بهینه سازی قرار داده است، اظهار کرد: خوشبختانه از این بابت پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

مدیرکل اقتصادی و جذب سرمایه معاونت امور بین الملل وزارت نفت با اشاره به اینکه هدف ما از برگزاری انگوای هفتم در ایران این است که از ظرفیت‌های این همایش استفاده کنیم، تصریح کرد: باید از مجموعه کشورهای شرکت کننده، مشتری‌هایی به منظور جذب سرمایه و ایجاد موقعیت صادراتی بیابیم.

به گفته وی هم اکنون صنعت سی ان جی به صنعت پایه کشور بدل شده است؛ بنابراین باید تلاش کنیم که این موقعیت به ظرفیتی برای صادرات تبدیل شود.

هاشمیان با اشاره به افزایش مصرف بنزین کشور در ماههای اخیر، تاکید کرد: این یک زنگ خطر و هشدار است به این معنا که ما منابع گران خود را به راحتی می سوزانیم و از منابع ارزان مان به راحتی چشم پوشی می کنیم.

هاشمیان ادامه داد: در این همایش رئیس انگوا از کشور اندونزی و نایب رییس نیز ایرانی است؛ بنابراین ایران در تدوین راهبردها نقش تعیین کننده ای دارد.

وی با بیان اینکه نهادهای خصوصی برگزار کننده هفتمین همایش انگوا در ایران هستند، افزود: وزارت نفت و سایر نهادهای دولتی همانند وزارت “صمت” و سازمان محیط زیست، حامیان معنوی این همایش محسوب می شوند.