IMG_20160903_114224

تدوین دستورعمل ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت

برندسازی جایگاه‌های سوخت گامی بزرگ در تحول سوخت‌رسانی /  توزیع بنزین سوپر در استان تهران به روال عادی بازگشت

به گزارش مجله صنعت CNG به نقل از شانا، منصور ریاحی در روزهای پایانی سال 95 در گردهمایی مدیریت توزیع سوخت و تبیین سیاست‌های راهبردی گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی شرکت ملی پخش، ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت است که هم اکنون دستورالعمل اجرایی آن عملی شده است.

‎وی افزود: فراخوان این نظامنامه یا دستورعمل اجرا، معیارهای ازریابی آن تعیین شده و هفت خوشه کشوری تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که بزودی مناقصه آن نیز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با یکی از کشورهای واجد شرایط به منظور اجرای این طرح در یکی از خوشه‎های کشوری به عنوان پایلوت قرارداد امضا خواهیم کرد.

ریاحی، افزایش فرآورده در سال آینده را یکی از اولویت‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: امیدواریم صادرات فرآورده‌های نفتی در سال آینده بیش از امسال افزایش یابد.

به گفته وی، با توجه به برنامه‌های ارتقا خطوط صادراتی در ماهشهر و بندرعباس، تجهیز اسکله‌های صادراتی و همچنین افزایش ظرفیت انتقال فرآورده از انبارها، این افزایش صادرات امکان‌پذیر است.

ریاحی همچنین بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های سی ان جی در سبد سوخت کشور تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای مهم کاهش مصرف بنزین، بهبود زیرساخت‌های استفاده از سوخت سی ان جی است.

وی عنوان کرد: با یک نظام قیمت گذاری صحیح می‌توان به منظور استفاده از سوخت سی ان جی به‎جای بنزین، جذابیت‌های بیشتری برای مصرف کننده ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به موضوع برندسازی جایگاه‌های سوخت اشاره کرد و گفت: این موضوع اقدامی بزرگ است که در صورت اجرا آثار شگرفی در همه برنامه‌های شرکت خواهد داشت.

به گفته وی، برندسازی یک حرکت ساختاری و بزرگ است که البته مقاومت‌هایی نیز در برابر آن وجود خواهد داشت، اما امیدواریم این طرح عملیاتی شود.

ریاحی افزود: هم اکنون پنج شرکت صاحب صلاحیت در این مورد تایید و وارد فاز اجرایی طرح شده‌اند.

وی درباره طرح تخصیص گازوییل بر اساس پیمایش به خودروهای سنگین هم گفت: صرفه جویی حاصل از اجرای این طرح حدود ٣,٧ میلیارد لیتر گازوییل معادل ٤٠ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: فاز دوم این طرح، مبنی بر تخصیص سهمیه بر اساس GPS نیز در دست اقدام است.

وی درباره بازنگری ساختار سازمانی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: این بازنگری با استفاده از برون سپاری بخشی از فعالیت‌ها به بخش خصوصی، برقراری ارتباط با سامانه‌های پنجره

واحد دولت، یکپارچه سازی سامانه IT شرکت و ایجاد سیستم نوین جانشین پروری با رویکرد جوانگرایی ایجاد می‌شود.