aefee

تقلب گسترده در صنعت خودروسازی اروپا

به گزارش مجله صنعت CNG به نقل از یورونیوز رسوایی تقلب فولکس واگن در مورد تولید گاز دی اکسید کربن، تنها قطره ای از اقیانوس است. گزارشها حاکی از آن است که تقریبا کلیه کارخانجات اتوموبیل سازی در اروپا در ارائه بیلان کارکردشان تقلب کرده اند.

بر اساس گزارش نهاد غیردولتی ترابری و محیط زیست، مرسدس بنز مدل های آ، سی، و ای، ب ام و سری پنج، و پژو سیصد وهشت، پنجاه در صد بیش از آنچه ادعا می کنند، بنزین مصرف می کنند.

از آن گذشته، کارخانجات اتوموبیل سازی با سوء استفاده از نتایج آزمایشگاهی تولید گاز دی اکسید کربن که باراندن در جاده ها متفاوت است، در این زمینه هم تا پنجاه درصد تقلب می کنند.

Uwlxjl

فیلم خبر

در مجموع، دو سوم نتایج آزمایشهایی که از سال ۲۰۰۸ بروی میزان تولید گاز دی اکسید کربن اتوموبیلها انجام شده، تقلبی بوده است. تنها اتوموبیل تویوتا درآزمایشهای سال جاری خود، بر مقررات صحیح استوار بوده است. این به معنی آن است که در طول سه سال گذشته، خودروهای جدید هیچگونه صرفه جویی در مصرف بنزین یا کاهش گاز دی اکسید کربن ارائه نکرده اند.

گرگ آرچر، از نهاد ترابری و محیط زیست می گوید: “می دانیم که کارخانجات اتوموبیل سازی به اشکال مختلف در آزمایشها تقلب می کنند. این آزمایشها باید توسط سازمانهای بیطرف انجام شود زیرا در حال حاضر آزمایشها در لابراتوارهای خود کارخانه ها و توسط افرادی انجام می شود که حقوقشان را کارخانجات خودروسازی می پردازند. حتی ناظرین بر آنها، کارمندان این کارخانه ها هستند.”

تمام مدلهای جدید دیزل می بایست از اول سپتامبر با مقررات اتحادیه اروپا مطابقت می کردند، اما تنها یک در ده آنها در چهارچوب محدودیتهایش عمل کرده است.

باس آیکوت، نماینده پارلمان اروپا از حزب سبز می گوید: “کمیسیون اروپا می دانست که تولید گازهای سمی از اتوموبیل ها بمراتب بیشتر از حد مجاز است. کمیسیون می توانست اقدامات بسیاری برای مجبور کردن (کارخانجات اتوموبیل سازی) به رعایت مقررات انجام دهد. در حال حاضر کمیسیون خود را پشت مقامات کشورهای اتحادیه اروپا پنهان کرده است.”

تقلب در آزمایشها برای راننده حد متوسط سالیانه حدود چهارصد و پنجاه یورو خرج بر میدارد. پارلمان اروپا برای حراست از سلامتی و رفاه مصرف کننده، خواهان اعمال مقررات سختگیرانه تری شده است.”